Auto hol Warszawa – zadrżeliśmy na myśl, że nasz samochód zatrzyma się na środku drogi i odmówi nam posłuszeństwa. Niestety takie incydenty zdarzają się od czasu do czasu. Jakiego wyposażenia potrzebuje przyczepa? Jak przygotować pojazd? O jakich zasadach związanych z holowaniem powinniśmy pamiętać? Jakie przepisy prawne są dla nas szczególnie ważne? W celu uzyskania odpowiedzi na te pytania zapraszamy do lektury poniższego artykułu, który z pewnością rozwieje wszelkie wątpliwości czytelnika.
Jakiego wyposażenia potrzebuje przyczepa?
Zanim zaczniemy jakiekolwiek rozważania na temat holowania, pierwszą rzeczą, którą powinniśmy zrobić, jest zajęcie się sprzętem. Jeśli zorganizowanie poszczególnych rzeczy jest dla nas problemem, warto rozważyć zakup samochodu w Warszawie – fachowcy z pewnością będą mieli niezbędne elementy. Jeśli jednak wolisz zrobić to sam, zacznij od lin. Najpopularniejsze są dla pojazdów do 3,5 tony masy całkowitej. Wystarczy materiał syntetyczny o długości od 4 do 6 metrów. Warto podkreślić, że tego typu towar możemy kupić niemal na każdej stacji benzynowej. W zależności od wybranej przez nas marki oraz interesującej nas grubości i długości zapłacimy wszędzie od 20 do 100 zł. Kolejnym istotnym elementem jest trójkąt ostrzegawczy – niezbędny w każdym pojeździe. W rzeczywistości jednak nie zawsze nosimy go przy sobie. Sprawdźmy więc, jeśli go brakuje, warto. Zdecydowanie rozsądniej jest zainwestować kilkadziesiąt złotych niż być zagrożeniem. W urządzeniu powinny znaleźć się również kable rozruchowe – jest to szczególnie ważne przy rozładowanym akumulatorze. Wtedy ładowanie będzie obowiązkowe – w przeciwnym razie nie będzie można włączyć świateł pozycyjnych lub kierunkowskazów.
Jak przygotować pojazd do holowania?
Gdy już wyposażyliśmy się w niezbędne elementy, a jednocześnie ustaliliśmy, że nie potrzebujemy firmy zajmującej się automatycznym holowaniem w Warszawie, konieczne jest przygotowanie pojazdu do holowania. Najpierw umieść trójkąt ostrzegawczy – należy to zrobić po lewej stronie auta. Światła pozycyjne są dostępne, jeśli widoczność jest niewystarczająca lub jeśli poruszamy się w nocy. Nie włączaj świateł awaryjnych podczas holowania. Liny powinny być połączone w taki sposób, aby nie doszło do nieprzyjemnych zdarzeń związanych z ich rozłączeniem. Używamy haczyków przymocowanych do liny – są one gwarancją odpowiedniego bezpieczeństwa. Nie należy mocować liny do bujaka lub zderzaka.
O jakich zasadach związanych z holowaniem powinniśmy pamiętać?

Co najważniejsze, obaj kierowcy pozostają maksymalnie skupieni podczas jazdy. Przyczepa powinna mieć doświadczonego kierowcę. Wbrew pozorom jest to ważne, ponieważ w takich sytuacjach łatwo o pomyłki – często związane ze stresem lub brakiem doświadczenia. Pamiętaj, że lina powinna być zawsze napięta – jest to szczególnie ważne na początku. Jeśli chcesz zmienić pas, oba pojazdy powinny sygnalizować kierunkowskazami. Hamowanie pojazdu ciągniętego powinno być nieco silniejsze niż pojazdu ciągniętego. W ten sposób efekt poluzowania liny wpłynie na nas tylko nieznacznie. Unikaj dróg o dużym natężeniu ruchu – dzięki czemu nie musisz tak często hamować i zatrzymywać się. Eksperci przypominają również o zwróceniu szczególnej uwagi na przejścia dla pieszych. Należy pamiętać, że holowanie quada z automatyczną skrzynią biegów jest zabronione – niesie to za sobą poważne i kosztowne ryzyko awarii, którego z pewnością chcemy uniknąć.
Jakie przepisy prawne są dla nas szczególnie ważne?
Dla holowników wszystkie aspekty, w tym prawo, są ważne. Jeśli nie chcemy się tym zajmować, na uwagę zasługuje firma auto hol Warszawa – tego typu specjaliści posiadają ponadprzeciętną wiedzę i dzięki temu będą w stanie wykonać wszystkie czynności możliwie szybko i bezpiecznie. Z drugiej strony należy pamiętać, że prędkość ciągnika na terenach zabudowanych nie powinna przekraczać 30 km/h, a na terenach niezabudowanych – 60 km/h. Ponadto ciągnik powinien mieć włączone światła w okresach dostatecznej widoczności. Holowany pojazd musi posiadać odpowiednio wykwalifikowanego kierowcę w postaci prawa jazdy. We wszystkich przypadkach pojazdy powinny być połączone w taki sposób, aby nie można ich było rozdzielić podczas jazdy. Pamiętaj o zaznaczeniu lewej strony trójkątem ostrzegawczym.